Drobne Projekty 3D (WebGL)

O Projektach

Prezentacja zestawu drobnych projektów, tworzonych w oparciu o ukończony kurs Gamedev.tv - Complete C# Unity Game Developer 3D

Rozwijaj─ůc wiedz─Ö w Unity, postawi┼éem na kurs Complete C# Unity Game Developer 3D, kt├│ry wykona┼éem w ca┼éo┼Ťci. Podczas kursu nauczy┼éem si─Ö szeregu informacji o pracy i programowaniu w Unity, tworz─ůc solidne podwaliny mojej wiedzy.

Pragn─Ö nadmieni─ç, ┼╝e projekty wykonane zosta┼éy w oparciu o kurs, nie s─ů one w pe┼éni autorskimi produktami. Nie s─ů r├│wnie┼╝ kopiami, gdy┼╝ wykonywa┼éem je samodzielnie oraz zawar┼éem w nich drobne rozszerzenia w zakresie dodatkowych element├│w rozgrywki, projekcie mechanik oraz kodzie.

Wa┼╝niejsze elementy poznane przy tworzeniu projekt├│w:

  • Game Design - Rodzaje projektowania
  • Onion Design
  • Poszerzenie wiedzy C# pod Unity
  • Czas w Unity
  • Cinemachine
  • Kolizje i elementy fizyki
  • Metody pod Unity
  • Referencje w Unity
  • Tagi
  • Prefaby i ich warianty
  • Jednostki w Unity
  • Input System
  • System kontroli wersji w Unity
  • Audio w Unity
  • Postprocesing w Unity
  • Zarz─ůdzanie scenami
  • Grid Snapping
  • O┼Ťwietlenie w Unity
  • Singleton Pattern
  • ... i wiele wi─Öcej.
  • Przyk┼éady wykonanych i rozwini─Ötych projekt├│w:


    Infinite Increase (Project Boost)

    Pierwotne założenie: Mini gra o lataniu statkiem kosmicznym na różnych scenach.
    Nauka elementów takich jak: dodawanie siły w unity, rotacji oraz input system.

    Rozszerzenie: Przebudowanie gry na endlessrunner.
    Zmieni┼éem stylistyk─Ö, doda┼éem niesko┼äczon─ů rozgrywk─Ö z ko┼äcz─ůcym si─Ö paliwem.



    ...

    Tube Flight (Argon Assault)

    Wkr├│tce zostanie dodane - przygotowywane do publikacji.

    Pierwotne założenie: Strzelanka na szynach na otwartej przestrzeni i z falami wrogów.
    Nauka element├│w takich jak: timeline, local rotation, particle jako pociski, terrain i wiele wi─Öcej.

    Rozszerzenie: Przebudowanie gry pod model bardziej zr─Öczno┼Ťciowy.
    Zmieniłem stylistykę, przebudowałem na zabawę w unikanie i niszczenie przeszkód.



    ...

    Realm Defence (Realm Rush)

    Pierwotne założenie: Gra typu towerdefence.
    Nauka element├│w takich jak: grid snapping, prefab variants, currency system, directories i wiele wi─Öcej.

    Rozszerzenie: Drobne rozbudowanie projektu i utworzenie pełnej gry.
    Rozbudowałem rozgrywkę o paski życia przeciwników, zmieniłem system kamery, przetworzyłem system rozgrywki, dodałem UI oraz przebudowałem pathfinding przeciwników.



    ...